Badania wykazały, że jeżeli strona internetowa ładuje się dłużej niż 3 sekundy, to 40% internautów ją zamyka i rezygnuje z jej dalszego przeglądania. Na początek warto podkreślić, że szybkość działania strony nie wpływa na jej pozycjonowanie. Jak zatem sprawić, żeby witryna była dobrze zoptymalizowana , działała szybko, a do tego była świetnie widoczna w wyszukiwarkach? Na wszystkie te pytania oraz kilka innych postaramy się dziś odpowiedzieć!
Żeby dowiedzieć się czy strona internetowa wczytuje się szybko, należy znaleźć do tego odpowiednie narzędzia. Pomocne będzie choćby Google Page Speed. Przyda się nam również GTmetrix, które pomoże znaleźć rzeczy nadające się do poprawy.
Aby strona internetowa wczytywała się szybciej, należy ja po prostu nieco odchudzić. Przy ładowaniu każda witryna wysyła określoną ilość danych, które przed jej wyświetleniem muszą zostać pobrane. Najwięcej czasu przeglądarka potrzebuje na pobranie zdjęć oraz grafik. Całe szczęście proces zmiany rozdzielczości nie jest skomplikowany i każdy powinien sobie z nim poradzić. Żeby zrozumieć zasadę działania, musimy wiedzieć, że im mniejsza rozdzielczość grafiki tym będzie ona szybsza i lżejsza. Należy również zadbać, żeby waga konkretnego zdjęcia nie przekraczała 100KB. Zwykle wyświetlacze mają rozdzielczość mniejszą niż 1920 na 1080. W internecie dostępna są również specjalne programy, które pozwolą nam na optymalizację grafik bez utraty ich jakości.
Warto również dostosować rozmiary zdjęć do poszczególnych widoków witryny. Można zadbać o to, żeby w wersji mobilnej nie ładowała się taka sama ilość grafik jak w przypadku wersji na komputer. Należy także zastanowić się nad odpowiednim formatem zdjęć. W przypadku .jpg część danych zostanie utraconych, ponieważ w ten sposób zmniejszy się rozmiar naszej grafiki. Najlepszą jakość zapewni .png. Przy zachowaniu małego rozmiaru pliku otrzymamy dobrą jakość.
Przy przyspieszaniu naszej strony internetowej znaczenie maja również pliki CSS oraz JavaScript. W sieci funkcjonują narzędzia, które potrafią je nieco zmniejszyć. Dzięki nim optymalizacja strony przebiegnie dużo szybciej.
Kiedy strona internetowa zostanie zoptymalizowana pod względem grafik, należy zastanowić się nad samą treścią. Ma ona szczególne znaczenie przy tak zwanym pozycjonowaniu. Algorytmy Google najwyżej wyświetlają strony, które mają treść dopasowaną do użytkowników. W tym celu należy wykonać audyt SEO. To on pomoże w planowaniu działań, które będzie trzeba podjąć w celu optymalizacji strony www.
Zastanówcie się czy na stronie internetowej nie powtarzają się jakieś treści. Zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie. Duplikacja treści powoduje, że w przeglądarkach wyświetla się podstrona, która niekoniecznie jest pożądana. Na czym polega? Kiedy te same treści pojawiają się pod więcej niż jednym adresem URL w obrębie domeny, to występuje właśnie to zjawisko. Przyczyn tego problemu może być wiele. Często powodują go liczne zaniedbania techniczne. Aby pozbyć się duplikacji treści należy napisać na nowo treści, które znajdują się na zduplikowanych podstronach. Można również wprowadzić kilka tagów, które pomogą nam rozwiązać ten problem. Tak oto z pomocą przychodzą nam:
Ważne również są frazy kluczowe, które pomagają użytkownikom znaleźć szukane przez nich produkty lub informacje. Specjaliści SEO twierdzą, że najlepiej jest, kiedy słowa kluczowe w tekście zajmują około 5%. Najlepiej tworzyć dłuższe teksty, ponieważ dzięki temu mają one większą wartość. Aby z powodzeniem wplatać słowa kluczowe, polecane są specjalnie dedykowane do tego narzędzia. Jednym z nich jest bezpłatne Google Adwords.
Warto zwrócić uwagę także na tytuły. To on niego zależy co będzie wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Eksperci polecają używanie w nim słów kluczowych. Internauci, którzy zadbają o jego unikalność mogą również liczyć na większą ilość odwiedzin. Kiedy już zostanie stworzony odpowiedni tytuł, należy pomyśleć o odpowiednim rozmieszczeniu nagłówków. Każdy tekst musi być przejrzysty dla czytających. Nagłówki H1, H2, H3, H4 pomagają pozycjonować stronę internetową.
Dzięki linkowaniu wewnętrznemu roboty wyszukiwarki mają ułatwione zadanie. Im więcej linków wewnętrznych w witrynie, tym lepsza pozycja strony w wyszukiwarce. Najlepiej sprawdzi się jednak w formie tekstowej. Pod względem SEO grafiki wypadają o wiele gorzej. Dobrze jest, kiedy w linkach używane są słowa kluczowe I pojawiają się myślniki, które oddzielają słowa. Należy pamiętać, żeby miały one do 100 znaków.
Mimo, że optymalizacja strony www wymaga sporo czasu, warto go poświęcić. Specjaliści na co dzień zajmujący się branżą SEO mogą wykonać audyt, dzięki któremu właściciel domeny będzie wiedział co należy poprawić. Dobrze zoptymalizowana strona spowoduje, że zadowolenie i liczba odwiedzających ją użytkowników wzrośnie, co spowoduje wzrost ich zaufania do marki. Warto jednak pamiętać, że nie jest to jednorazowy proces. Optymalizacja SEO musi być systematyczna i tylko w ten sposób witryna znajdzie się wysoko w pozycjonowaniu i w oczach internautów.