Wiele małych firm jest mile zaskoczonych, gdy odkryją korzyści z usług SEO, a także to, jak mogą zaoszczędzić pieniądze dzięki SEO. Klienci, którzy korzystali z Adwords z pewnością nie mają nic przeciwko temu, że nie muszą płacić za kliknięcie i zazwyczaj przekonują się, że SEO jest w każdym calu tak samo skuteczne w generowaniu leadów, jeśli nie bardziej i znacznie bardziej opłacalne w dłuższej perspektywie.
SEO pomaga właścicielom małych firm tworzyć szybkie, solidne i przyjazne dla użytkownika strony internetowe, które zajmują wyższą pozycję w wyszukiwarkach, co z kolei pomaga przyciągnąć więcej potencjalnych klientów na ich strony i ostatecznie zwiększyć współczynnik konwersji.
SEO pomaga również budować świadomość marki dla Twojego biznesu, ponieważ użytkownicy wyszukiwarek mają większe szanse na zdobycie zaufania do strony, która znajduje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (SERP) niż marki, które nie znajdują się na tej stronie.
Jeśli jesteś właścicielem małej firmy, powinieneś wykorzystać SEO do zbudowania silnej obecności w sieci i ominięcia konkurencji, aby zdobyć nowych klientów dla Twojej firmy i przenieść ją na wyższy poziom.
SEO pomoże właścicielom małych firm stworzyć szybszą, bardziej płynną i przyjazną dla użytkownika stronę internetową. Chociaż większość ludzi nadal trzyma się starej definicji SEO, myśląc, że chodzi tylko o optymalizację dla wyszukiwarek, to jednak dzisiaj SEO to także poprawa doświadczenia użytkownika.
Dobrze zorganizowane, czyste i nieskomplikowane strony internetowe zmuszają przypadkowego odwiedzającego do dłuższego pozostania na nich, zmniejszając tym samym współczynnik odbicia i zwiększając liczbę odsłon. Podobnie, bardzo istotne treści (strony sprzedaży i artykuły na blogach) sprawiają, że czytelnicy są zadowoleni, ponieważ są bardziej skłonni odpowiedzieć na swoje pytania, rozwiązać swoje pilne problemy i pomóc im znaleźć dokładnie to, czego szukają na swojej stronie.
Spójrzmy prawdzie w oczy, jednym z głównych powodów posiadania strony internetowej jest wyróżnienie się na tle konkurencji i zwiększenie bazy klientów. Firmy, które mają zoptymalizowaną stronę internetową SEO, przynoszą więcej klientów i rozwijają się dwa razy szybciej niż firmy, które jej nie mają.
SEO to prawdopodobnie najbardziej efektywna i przystępna cenowo strategia marketingowa, jaka istnieje obecnie. Co więcej, sprowadzi ona tylko tych klientów, którzy aktywnie poszukują Twojego produktu lub usługi!
Zoptymalizowane pod kątem SEO strony internetowe ładują się szybciej, są łatwe do odczytania i surfowania oraz wyświetlają się poprawnie w prawie wszystkich typach urządzeń, w tym mobilnych i tabletach. Strony internetowe, które są łatwe do przeczytania i poruszania się, mają większe szanse na przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi czytelników lub odwiedzających.
Jedną z korzyści z uzyskania wyższych pozycji w rankingach SERP jest budowanie świadomości marki. Kiedy Twoje strony pojawiają się na pierwszej stronie głównych wyszukiwarek, takich jak Google, Yahoo i Bing, Twoi potencjalni klienci są bardziej skłonni zaufać Twojej marce podczas wyszukiwania konkretnego terminu, niż innym markom, które nie mają silnej obecności w sieci.
Dlatego małe firmy, które chcą budować lepszą świadomość marki (lokalnie lub rozwijając się w kraju) muszą zainwestować w usługi agencji SEO i zacząć zdobywać czołowe miejsca w rankingach kluczowych terminów związanych z ich działalnością.
Jeśli współpracujesz z profesjonalną agencją SEO, masz możliwość uczenia się od najlepszych w zakresie optymalizacji stron internetowych. Poświęcanie czasu i środków na naukę technik optymalizacji strony nie uczyni z Ciebie eksperta w tej dziedzinie. Przeciwnie, może to być bardzo kosztowne z powodu niewiedzy. Musisz stworzyć solidne podstawy dla swojego biznesu, a wypróbowanie eksperymentów i zgadywanek może mieć bardzo poważne konsekwencje dla reputacji Twojego biznesu online.
Budowanie niewłaściwych linków do Twojej strony są uważane za nieetyczne i mogą prowadzić do kar lub całkowitego zakazu korzystania z wyników wyszukiwania. Z drugiej strony, firmy SEO wnoszą doświadczenie i wiedzę, które są użyteczne w zwiększaniu rankingu i widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych. Firmy te są w stanie zaoferować rozwiązania specjalnie dopasowane do wyjątkowej sytuacji firmy. Nawiązanie współpracy z tymi firmami zwiększa Twoją wiedzę o tym, jak radzić sobie w różnych sytuacjach, takich jak unikanie kar, dostarczanie aktualnych informacji o zmianach w branży i aktualnych trendach.